Kies ook voor een gedreven online marketing specialist

Kies ook voor een gedreven online marketing specialist

Voordat we het gaan hebben over online marketing, praten we kort over marketing. Marketing omvat alle activiteiten van een bedrijf voor de promotie van zijn producten en/of diensten. Dat betekende met name adverteren via allerlei kanalen, zoals kranten, televisie en radio. Naast specifieke producten/diensten, gaat het om naamsbekendheid van het bedrijf. Daar is online marketing, ook wel internet marketing genoemd, bijgekomen. De volgende paragrafen geven voorbeelden daarvan.

Website

Hoewel voor internet marketing niet noodzakelijk, is een website natuurlijk wel heel erg nuttig voor de promotie van een bedrijf en maakt die het aantal opties voor internet marketing groter. Naast de vormgeving ervan, gaat het erom dat de website wordt gevonden. Om die kans te vergroten, door hoog te komen in de zoekresultaten van met name Google, wordt 'Search Engine Optimization' (SEO) toegepast. SEO bestaat uit een veelheid van maatregelen, die zijn afgestemd op hoe de Google zoekmachine (waarschijnlijk) werkt. Andere zoekmachines spelen een minder belangrijke rol.

Sociale media

Sociale media zijn bij internet marketing een belangrijke plaats gaan innemen. Daarbij het niet om direct adverteren. Het gaat om het krijgen van volgers. Bijvoorbeeld in het geval van Twitter wil je graag dat gebruikers daarvan je gaan volgen door regelmatig interessante informatie te plaatsen. Dan werk je aan de naamsbekendheid van je bedrijf en kan je af en toe toch je producten/diensten wat promoten. Als keten van casino's zou je op YouTube een video kunnen plaatsen over de diverse spelen werken. Mensen zouden daardoor kunnen worden geprikkeld tot een bezoek aan een casino.

Webinar

Bij een webinar, een online seminar, kan afhankelijk van het soort bedrijf ook een goede vorm van internet marketing zijn. Dan laat je een aantal sprekers over een bepaald onderwerp praten dat gerelateerd is aan je bedrijf. Bijvoorbeeld je bent een elektriciteitsaanbieder en bent bij de ontwikkeling van een windmolenpark betrokken. Dan zou je een webinar over dat project kunnen aanbieden.

Advertenties

Je zou Google Ads kunnen gebruiken, om advertenties op het web te laten plaatsen, bijvoorbeeld bij de zoekresultaten. Google Ads biedt diverse opties en dus kan je die kiezen, die op dat moment het beste past bij het beoogde doel.